Subject: Tuumaenergia ja -ohutuse seaduse eelnõu (856 SE) menetlemine Riigikogus
From: Mari Tänav <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Konkurentsiamet Info - KA" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Date: Tue, 7 Apr 2026 17:57:10 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud koostööpartner

Vabariigi Valitsuse algatatud tuumaenergia ja -ohutuse seaduse eelnõu (856 
SE 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/0a147092-2c9f-4a38-9c4f-61d2d985b313/tuumaenergia-ja--ohutuse-seadus/> 
 ) võeti Riigikogu menetlusse 19. märtsil 2026 ja eelnõu juhtivkomisjoniks 
on majanduskomisjon.

Seaduse eesmärk on luua Eestis terviklik õiguslik raamistik tuumaenergia 
rahumeelseks kasutamiseks ning tagada kõrge ohutustase kogu tuumaenergia 
kasutamise protsessi vältel. Eelnõu reguleerib tuumakäitiste kogu elukaart 
alates planeerimisest ja ehitamisest kuni käitamise, kasutusest kõrvaldamise 
ning tuumajäätmete lõppladustamiseni, samuti tuumamaterjali käitlemist ja 
transporti. Eelnõuga kehtestatakse tuumaohutusloa süsteem, riiklik 
järelevalve ning Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti roll sõltumatu 
regulaatorina. Eelnõu sätestab ka tuumajulgeoleku, füüsilise kaitse, 
hädaolukordadeks valmisoleku ning rahvusvaheliste kontrollimeetmete 
rakendamise põhimõtted. Lisaks reguleeritakse tuumajäätmete ja kasutatud 
tuumkütuse käitlemist, lõppladustamist ning nende kulude katmiseks vajalikke 
finantsmehhanisme.

Eelnõu esimene lugemine Riigikogus on kavandatud 8. aprillile 2026. aastal.

Kogu eelnõu menetlusega seonduv teave, samuti teave komisjonile eelnõuga 
seoses laekunud arvamuste ja ettepanekute ning vastutava Riigikogu liikme ja 
ametniku ning kaasatud isikute kohta on leitav 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/0a147092-2c9f-4a38-9c4f-61d2d985b313/tuumaenergia-ja--ohutuse-seadus/> 
eelnõu kaardilt parlamendi veebilehel.

Teavitatud huvirühmad:

AS ALARA, AS Ida-Tallinna Keskhaigla, Eesti Elektritööstuse Liit, Eesti 
Energia AS, Eesti Geoloogiateenistus, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Eesti 
Keskkonnaühenduste Koda, Eesti Linnade ja Valdade Liit, Eesti 
Nukleaarmeditsiini Selts, Eesti Teaduste Akadeemia, Eesti Tööandjate 
Keskliit,  Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioon, Elektrilevi 
OÜ, Elering AS, Fermi Energia AS, Finantsinspektsioon, Haljala 
Vallavalitsus, Häirekeskus, Ida-Virumaa Omavalitsuste Liit, 
Kaitsepolitseiamet, Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituut, Kersti 
Peedo, Keskkonnaamet, Kohtla-Järve Linnavalitsus, Konkurentsiamet, 
Lääne-Viru Omavalitsuste Liit, Lüganuse Vallavalitsus, Maa- ja Ruumiamet, 
mittetulundusühing Eesti Roheline Liikumine, Mittetulundusühing Eesti 
Standardimis- ja Akrediteerimiskeskus, OÜ Eesti Keskkonnauuringute Keskus, 
Politsei- ja Piirivalveamet, Päästeamet, Rakvere Linnavalitsus, Rakvere 
Vallavalitsus, Riigikontroll, SA Keskkonnaõiguse Keskus, sihtasutus 
Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Sisekaitseakadeemia, Tallinna Tehnikakõrgkool, 
Tallinna Tehnikaülikool, Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet, Tartu 
Ülikool, Tartu Ülikooli Kliinikum, Terviseamet, Toila Vallavalitsus, Vinni 
Vallavalitsus, Viru-Nigula Vallavalitsus, Õiguskantsleri Kantselei

Lugupidamisega

Mari Tänav

Riigikogu majanduskomisjoni nõunik

T: +372 631 6438

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigikogu, Lossi plats 1a, 15165 Tallinn

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee